piątek, 1 marca 2013

Dytko.

                   Dytko  to mój  młodszy  Brat,  młodszy  ale  już  nie  taki  młody.  Właśnie  dzisiaj  chłopina  skończył  60  lat.  Przezwiskiem  Dytko,  przed  wielu  laty  ja  go  uszczęśliwiłam,  no  i  przylgnęło.  Tylko  nikt  już  nie  pamięta  oprócz  mnie,  dlaczego.
                   Dytko,  to  takie  coś  wymyślone  przez  Ewę  Nowacką  w  książce  "Małgosia  kontra  Małgosia",  ni  to  skrzat  ni  to chochlik.  W  każdym  razie  dokuczliwe  to  coś,  było  bardzo.  Kiedyś  i  mnie  musiał  mój  brat  dokuczyć,  co  nie  było  wcale  takie  rzadkie,  a  byłam  po  lekturze  tej  książki  więc  nazwałam  go  Dytkiem.  Dytkiem,  żadnym  dydkiem.  Wprawdzie  Zbyszek  posiada  do  siebie  duży  dystans,  ale  teraz  wstydzi  się  tego  przezwiska,  pewnie  kojarzy  mu  się  z  dydkiem,  a  dydek  z  dupkiem.  Syczy  jak  się  go tak  nazwie,  szczególnie  w  obecności  młodszego  pokolenia.  Kiedy  był  młody,  absolutnie  mu  to  nie  przeszkadzało. Sam  był  autorem  własnych  przezwisk,  ale  niestety  nie  były  one  tak  żywotne  jak  Dytko.  Ukochany  synuś  mamusi  mówił  o  sobie  nynuś,  potem  był  dzyngulkiem,  następnie  Guciem,  aż  został  Dytkiem.  Ja  nigdy  nie  miałam  przezwiska!
                  Oprócz  urodzin  mojego  Brata,  drugim  ważnym  wydarzeniem  w  dniu  dzisiejszym  jest  to,  że  rozpoczęła  się  wiosna  meteorologiczna!!!!! 

4 komentarze:

  1. Zbyszek ma już 60!!!!!!!!!!!!!!
    A Dytko - teraz wiem czemu tak mówiłaś.Nynuś to wiem [ale to nie jeden Nynuś w rodzinie], dzyngulek- muszę zapamiętać na stosowną okazję:)
    Złóż od nas Dytkowi życzenia
    Pa

    OdpowiedzUsuń
  2. A no, 60 lat ma już mój Dytko. Niejeden Nynuś w rodzinie,to prawda. Ale ten najstarszy,najwyższy,najszczuplejszy i najbardziej przeze mnie kochany,chociaż Dytko.;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj chyba Jarek szczuplejszy.Waldek też....i to chyba wszyscy.Moi sa szczupli inaczej
      A nominacja-myślę ,ze w tym kontekście-
      Libster blog to wyróżnienie otrzymywane od innego blogera w ramach uznania za "dobrze wykonaną robotę". Osoba z wyróżnionego bloga odpowiada na 11 pytań zadanych przez osobę, która blog wyróżniła.
      Ot,taka zabawa

      Usuń
  3. Masz rację są porównywalni.Ale za to Dydko ma najlżejszy dowcip,żeby być dowcipny on się nawet starać nie musi.
    Ta nominacja to rzeczywiście zabawa, na dodatek bardzo sympatyczna ;)

    OdpowiedzUsuń